Självständigt arbete i språkdidaktik för grundlärare med inriktning mot arbete i grundskolans årskurs 4-6, II
I kursen ingår att självständigt genomföra en språkdidaktisk studie med relevans för kommande yrkesutövning. Kursen behandlar forskningsmetoder och forskningsetik, tillämpbara teorier samt akademiskt skrivande.
Under kursen får studenten möjlighet att fördjupa förmågan att samla in och analysera empiri. Analysen kan vara såväl teori- som datadriven. Vidare får studenten möjlighet att fördjupa förmågan att reflektera över och kritiskt diskutera studiens resultat i relation till teori, metod, språkdidaktisk forskning och lärares undervisningspraktik.
Läs mer om vad det innebär att skriva självständigt arbete:
När kursen startat används Stockholms universitets nätbaserade lärplattform Athena för kursinformation, kursuppgifter och inlämningar.
Undervisning
Undervisningen består av seminarier och handledning. Handledningen är obligatorisk.
Undervisningen sker på svenska.
Det självständiga arbetet skrivs enskilt eller i par. Vid examinationen bedöms den enskilda studentens prestation.
Examination
Kursen examineras genom:
- skriftligt självständigt arbete,
- presentation och försvar av den egna studien,
- granskning och diskussion av en annan språkdidaktisk studie.
Bedömningen innefattar samtliga tre delar.
Examinationen sker på svenska.
Examinator
Utöver redan schemalagd undervisning tillkommer handledning.
Kursansvarig lärare
Karin Sheikhi, karin.sheikhi@su.se
Studievägledning
studievagledning.did@su.se
Utbildningsadministration
kursadmin.did@su.se








