Affärsmodellen

En affärsmodell är centralt för värdeskapandet i företag och är ofta ett framgångskoncept för företaget. “Affärsmodellen” tar ett praktiskt förhållningssätt till kunskapen, uppbyggandet samt designandet utav affärsmodeller.

I kursen analyseras redan existerande affärsmodeller och studenterna kommer under kursen att utveckla en affärsmodell för ett nystartat företag och testa de olika komponenterna i dess grundläggande byggstenar. Kursen ger studenten möjligheten och verktygen att utveckla en unik kompetens som har hjälpt många ledande entreprenörer och företag.

Kursen omfattar:

  • Affärsmodellens historia och betydelse
  • Affärsmodellens “canvas” och betydelse
  • Kundens utvecklingsprocess
  • “Lean start-up” metodik
  • Finansiella drivkrafter av affärsmodellen.

Kursen arrangeras av Stockholm School of Entrepreneurship (SSES) Läs mer om kursen på SSES:s webb







Schema finns tillgängligt senast en månad före kursstart. Vi rekommenderar inte utskrift av scheman då vissa ändringar kan ske. Vid kursstart meddelar utbildningsansvarig institution var du hittar ditt schema under utbildningen.


Observera att kurslitteraturen kan ändras fram till två månader före kursstart.


Kursrapporter visas för de tre senaste kurstillfällena.